Tarjoamme liitännän koko Suomen televerkkoihin yhden rajapinnan kautta.
Länsilinkki vastaa yhteenliittämismaksujen clearingistä operaattorien välillä.
Palvelukokonaisuuteen voi liittää loppuasiakkaiden puhelaskurivien tuottamisen sekä palvelu- ja yritysnumerototeutukset.
Hinnasto
Televerkko-operaattoripalveluiden hinnasto 1.1.2024 alkaen
Yritysnumerohinnasto: Valtakunnalliseen Tilaajanumeroon Soittaminen 1.1.2024 alkaen
Televerkko-operaattoripalveluiden hinnasto 1.2.2023 alkaen
Clearing-palvelu
Länsilinkin clearing-palvelu huolehtii operaattoriasiakkaiden välisistä puheliikenteen veloituksista ja hyvityksistä sekä niiden valvonnasta. Länsilinkki tuottaa operaattorille yhden laskun, joka kattaa sekä valtakunnallisten pääoperaattorien, että yli 20 muun operaattorin liikenteen.
Operaattorin ei tarvitse keskitetyssä clearingissa ylläpitää operaattorikohtaisia kahdenvälisiä laskutusrajapintoja ja prosesseja, koska Länsilinkin Clearing-palvelu kattaa kaikki operaattorit yhden keskitetyn rajapinnan kautta. Tämä vähentää ratkaisevasti operaattorin työmäärää.
Kun kaikki veloitukset ja hyvitykset käsitellään samalla clearinglaskulla, yksittäisten laskujen määrät pienenevät ratkaisevasti.
Laskurivipalvelut
Operaattorien loppuasiakaslaskutus edellyttää teleliikenteen osalta Suomen televerkon numeroinnin ja palvelurakenteen takia erittäin monimutkaisia numeroanalyyseja ja useista muista maista poiketen sykäysveloituksen käyttämistä.
Länsilinkin tiketöintijärjestelmä kerää laskutusaineiston puhelinkeskuksilta ja muuntaa aineistot yhtenäiseen Unifin-muotoon. Länsilinkin laskurivipalvelu tuottaa tästä aineistosta kuukausittain viranomaismääräysten mukaiset puhelulaskurivit yhteisten numeroanalyysien ja laskumallien sekä operaattorikohtaisten asiakas-, sopimus- ja hinnastotietojen perusteella.
Loppuasiakassuhteet ja hinnoitteluvapaus pysyvät asiakasoperaattorilla.
Puheratkaisut
Länsilinkki tarjoaa IP-pohjaisia puheratkaisuja.
Länsilinkin SIP-trunk palvelu liittää yritysasiakkaiden vaihteet televerkkoon. Trunk-ratkaisuja on tarjolla erikokoisille VoIP-vaihderatkaisuille, eikä yritys tarvitse omia VoIP-keskuslaitteita. Vaihteiden numeroina voidaan valtakunnallisen siirrettävyyden avulla käyttää kaikkia lanka- ja yritysnumeroita. Länsilinkin verkko on varmistettu ja ratkaisut ovat joustavasti liitettävissä mm. palvelu- ja yritysnumeroihin ja laskurivipalveluihin
SIP-kuluttajapalvelu tarjoaa modernin ja turvallisen operaattoritason tuotantoalustan kodin ja pienyrityksen VOIP-liittymien toteuttamiseen. VOIP-palvelussa on tarjolla kaikki modernin puheliittymän ominaisuudet ja se tukee laajaa päätelaitevalikoimaa. Asiakas voi säilyttää entisen puhelinnumeronsa siirtyessään VOIP-palveluun.
Länsilinkki yhdistää yrityksen MS Teams Suomen televerkkoon, mahdollistaen MS Teams-sovelluksen käytön myös puhelimena. Puhelinnumeroina voidaan valtakunnallisen siirrettävyyden avulla käyttää kaikkia lanka- ja yritysnumeroita.
Asiakaspalvelu operaattoriasiakkaille
Helpdesk: ll-keskukset(at)westlink.fi, +358 2 334 3300
Vaihdeoperointi: ll-vaihdeop(at)westlink.fi, +358 2 334 3340
SIP-puhepalvelut: ll-voip(at)westlink.fi, +358 2 334 3360
Häiriötilanteet palveluajan (08-16) ulkopuolella: +358 44 040 0401, Voimatel Valvomo 24h