Kun yritys ei vastaa ja asiakas joutuu jonottamaan kohtuuttoman kauan, on syytä miettiä...
Varmista monikanavainen asiakaspalvelu vuonna 2022 ja erotu kilpailijoistasi!
Mitä kanavia pitkin asiakas pääsee luoksesi? Asiakkaan helppo kulku asiakaspalvelijan luokse on yksi yrityksen tärkeimpiä, mutta usein unohdettuja erottautumismahdollisuuksia. Asiakaspalvelukanavien riittävällä määrällä ja oikealla valinnalla voit voittaa asiakkaan luottamuksen ja sitouttaa hänet käyttämään tuotteitasi tai palveluitasi jatkossakin.
Puhelinpalvelu on edelleen suosituinta asiakaspalvelua
Asiakaspalvelukanaviksi voidaan lukea esimerkiksi puhelinpalvelu, sähköposti, chatbotti ja sosiaalisen median kanavat. Trendit muuttuvat vuosien kuluessa, mutta puhelinpalvelu on edelleen useamman kuluttaja-asiakkaan mielestä paras väylä asiakaspalvelussa.
Mikä on kaikista suosituin kanava asiakaspalvelussa? Puhelinpalvelu ja siellä aidon, osaavan ammattilaisen kanssa asian hoitaminen.
Puhelinpalvelun parhaita ominaisuuksia ovat:
- Henkilökohtaisuus
- Nopeus
- Asiakkaan kysymys tai ongelma saadaan yleensä kuntoon yhdellä kertaa.
Asiakaspalvelukanavana puhelinpalvelu on loistava valinta kuluttajia palveleville yrityksille. Kun asiakaspalvelussa työskentelee ammattimaisia, palvelualttiita ja yrityksen tuotteisiin tai palveluihin perehtyneitä henkilöitä, voidaan olla varmoja asiakaspalvelun hyvästä laadusta.
Länsilinkin Helppo mobiilivaihde on suosittu ja taatusti asiakasystävällinen ratkaisu
Monikanavaisella asiakaspalvelulla on mahdollista erottautua kilpailijoista positiivisesti!
Tiedät varmasti tunteen, kun yrität tavoittaa asiakaspalvelua ja vastassasi on pelkkä nettisivujen botti tai vain yksi sähköpostiosoite.
Kun asiakaspalvelukanavissa on valinnan varaa, voit luottaa siihen, että asiakkaat pääsevät luoksesi juuri haluamaansa kanavaa pitkin.
Asiakasviestintä on huipputärkeää vuonna 2022
Se, miten asiakkaalle viestitään on yksi yrityksenne käyntikorteista. Erinomaisella viestinnällä on mahdollista erottautua ja asiakaspalvelu on suuri osa sitä.
Asiakkaan pääsy yrityksen asiakaspalveluun tulisi olla mahdollisimman helppoa ja vaivatonta. Jos pääsy asiakaspalveluun on ongelmallista, asiakas etsii taatusti toimittajan, jossa asiakaspalvelu toimii.
Tässä ohjeita, joilla voit parantaa yrityksesi asiakasviestintää heti:
- Valitse relevantit asiakaspalvelukanavat, joita pitkin asiakas pääsee selvittämään asiansa
- Varmista, että asiakaspalvelijoilla on tarvittava tietotaito asiakkaan ongelmien tai kysymysten ratkomiseen
- Kuluttajakauppialla tulisi olla asiakaspalvelukanavissaan vaihtoehtona puhelinpalvelu sen suosion vuoksi.
Muistathan: Kun asiakas saa erityisen hyvää ja nopeaa palvelua, hän suosittelee todennäköisemmin yritystänne muillekin.
Mobiilivaihde eli yrityspuhelinjärjestelmä rakennetaan kaikille yksilölliseksi
Yritykset hakevat helppoutta, toimintavarmuutta ja kustannustehokkuuutta mobiilivaihde- ja puhelinpalveluratkaisuistaan. Siksi Länsilinkin helppo mobiilivaihde on räätälöitävissä jokaiselle yritykselle sopivaksi:
- Voimme rakentaa eri profiilit eri työntekijöille (maksat vain niistä ominaisuuksista, joita oikeasti tarvitset)
- Ei sitovia, pitkäaikaisia sopimuksia
- Lisäominaisuudet: Miltä kuulostaisi esimerkiksi takaisinsoittojärjestelmä, raportointi tai CRM-integraatio?
Varaa tästä aika ilmaiseen kartoitukseen - katsotaan miten voisimme auttaa sinun yritystäsi parantamaan asiakaspalvelua