Blogit

Yritysnumeroiden käyttö parantaa palveluiden tavoitettavuutta

Kirjoittanut Hugo Stansgård | 9.6.2022 13:54

Palvelunumerolla yritys saa yhtenäisen numeroinnin puheluiden vastaanottamiseen. Näin voit linkittää kätevästi asiakaspalvelun, tilaus- ja myyntikanavan tai työntekijöiden numerot yhden numeron alle. 

Palvelunumerot ovat valtakunnallisia numeroita eli niihin voidaan soittaa mistä päin tahansa Suomea.

Varmistaakseen, että asiakkaat voivat ottaa yritykseen yhteyttä, yritysten on rekisteröitävä palvelunumero puhelinoperaattorille. Tämän jälkeen puhelinpalveluntarjoaja antaa yritykselle tietyn palvelunumeron, josta tulee yrityksen puhelinnumero.

Voit tehdä tämän jouhevasti Länsilinkin operaattoripalvelun avulla! Autamme yrityksesi televerkkoon yhden rajapinnan kautta. Näin saat tarvittaessasi useamman teleoperaattorin (Elisa, Telia, DNA) käyttöön. Suurena etuna on se, että yritys saa kaikki veloitukset samalle clearing-laskulle, jolloin yksittäisten laskujen määrät pienenevät ja säästät merkittävästi kuluissa.

Valikoi yritykselle sopiva palvelunumero numeropankista

1. Soittajalle maksuttomat 0800 -alkuiset numerot.

  1. Soittajalle maksulliset 0600- / 0700 -palvelunumerot. Nämä ovat yrityksille, jotka tarjoavat viihdepalveluja tai haluavat tarjota lisämaksullista asiointia omalla kustannusrakenteella.
  2. Yleinen normaalin paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun hintainen yritysnumero yhtenäistämään yrityksesi yhteystiedot.

Katso täältä mitä soittaminen Länsilinkin yritysnumeroon maksaa.

Lisätietoa palvelunumerosta

Kun yrityksellä on useampi kuin yksi palvelu, asiakkaiden voi olla vaikea tietää, mihin palveluun soittaa. Tässä tulee käyttöön yhtenäinen numerointi. Palvelunumeron päätarkoitus on parantaa tavoitettavuutta käyttämällä yhtä puhelinnumeroa kaikkeen viestintään. Se säästää myös aikaa reitittämällä puhelut oikealle osastolle ja eliminoi usean alaliittymän tarpeen toimistossa.

Palvelunumero on yleensä 10-numeroinen puhelinnumero, mutta joskus se voi olla 11-numeroinen puhelinnumero, jos se on siirretty verkosta toiseen. 10-numeroiset puhelinnumerot ovat yleensä käytettävissä valtakunnallisesti, kun taas 11-numeroiset numerot voivat toimia vain tietyillä alueilla (yleensä pienemmissä kaupungeissa).

Länsilinkin operaattoripalvelu

Hyödyntämällä Länsilinkkiä operaattorin ja yrityksen välillä saat selkeän raportoinnin ja laskutuksen kuukausittain operaattorikohtaisten asiakas-, sopimus- ja  hinnastotietojen mukaisesti.

  • Edullinen tapa liittyä televerkkoon
  • Yksilöllinen yritysnumero
  • Selkeä kuukausiraportointi
  • Valtakunnallinen tavoitettavuus
  • Lisätienestimahdollisuudet
  • Kattavat lisäpalvelut

Pyydä tarjous ottamalla yhteyttä.