Siirry sisältöön

Palvelunumero yritykselle

Kiinnostaisiko oma 0600-alkuinen numero? Palvelunumero tekee yrityksestä oikean yrityksen ja kehittää yrityksen brändiä. Palvelunumero mahdollistaa yhtenäisen, helposti muistettavan ja selkeän numeron asiakkaille ottaa yhteyttä. Miksi hankkia palvelunumero ja miten kallista se on? Palvelunumeroilla voidaan ohjata ja hallita yritykseen tai organisaatioon saapuvaa liikennettä helposti, ilmaisnumerot madaltavat kynnystä ottaa yhteyttä, kalliimpi palvelunumero voi puolestaan vähentää saapuvaa liikennettä. Palvelunumerot ovat edullisia, ja soveltuvat pienestä suuriin yrityksiin. Valitse palvelunumero ja ole asetta suurempi ja tyylikkäämpi yritys. 

 

Palvelunumero parantaa palveluiden tavoitettavuutta

Kun yrityksellä on useampi kuin yksi palvelu, asiakkaiden voi olla vaikea tietää, mihin palveluun soittaa. Yhtenäinen numerointi yrityksessä ratkaisee tämän ongelman. Palvelunumeron päätarkoitus on parantaa tavoitettavuutta käyttämällä yhtä puhelinnumeroa kaikkeen viestintään. Se säästää myös aikaa reitittämällä puhelut oikealle osastolle ja eliminoi useamman alaliittymän tarpeen toimistossa.

Palvelunumerolla yritys saa yhtenäisen numeroinnin puheluiden vastaanottamiseen. Näin voit linkittää kätevästi asiakaspalvelun, laskutuksen, tilaus- ja myyntikanavan tai työntekijöiden numerot yhden numeron alle. Palvelunumerot ovat valtakunnallisia numeroita eli niihin voidaan soittaa mistä päin tahansa Suomea.

Palvelunumero voidaan yhdistää myös vaihteeseen ja rakentaa IVR-valikko, jonka avulla yritykselle riittää yksi numero ulospäin, ja valikko ohjaa asiakkaan eteenpäin, kuten ”Laskutus, paina 1, Myynti, paina 2”

Valikoi yritykselle sopiva palvelunumero numeropankista:

  • Soittajalle maksuttomat 0800-alkuiset ilmaisnumerot.
  • Soittajalle maksulliset 0600- alkuiset palvelunumerot. Maksullinen palvelunumero auttaa kattamaan asiakaspalvelun kuluja.
  • Telealuenumerot (Esim. Helsinki 09-alkuinen alue).

Lue täältä lisää, mitä soittaminen Länsilinkin yritysnumeroon maksaa.

 

Terminoinnin muutos ajaa yritysnumeroista palvelunumeroihin

Vuoden 2024 alusta lähtien yritykset/organisaatiot eivät enää voi veloittaa maksuja yritysnumeronsa kautta tapahtuvasta puhelinpalvelusta. Niin sanotun Access-periaatteen kieltävän lakimuutoksen seurauksena yritysnumerot eli valtakunnalliset tilaajanumerot siirtyvät puhelumaksujen sykäysveloitukseen perustuvasta hinnoittelusta terminointihinnoitteluun.

Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että yritykset ja virastot eivät voi enää käyttää puhelinasioinnin yhteydessä sykäysveloitukseen perustuvia hintoja, jotka on veloitettu soittajalta. Muutos ei koske maksullisia palvelunumeroita.

Ratkaisu tilanteeseen on siis puhelinasioinnin vaihtaminen palvelunumeroon. Jos loppuasiakas haluaa esimerkiksi asiakaspalvelussaan säilyttää nykyisen tulonjakomallin, Länsilinkki pystyy nopealla toimitusajalla toimittamaan numeropankistaan valtakunnallisen tilaajanumeron tilalle maksullisen palvelunumeron asiakkaan toivomalla hinnoittelulla, viranomaisten määräämien ja teleyritysten yhdessä sopimien enimmäishintojen puitteissa.

Länsilinkin palvelunumeroavaruus sisältää erittäin suuren joukon erilaisia palvelunumeroita, joista valita tilalle palvelunumero, jolla varmistaa maksullisten numeroiden jatkuvuus.

Terminoinnin muutos koskee seuraavia numerosarjoja;

  • 0101-0109
  • 0201
  • 02021, 02024-02029
  • 0203-0208
  • 02090-02097
  • 029
  • 0301-0309
  • 039
  • 073
  • 075

Ota yhteyttä niin kerromme lisää muutoksesta ja tarjoamme vaihtoehdon, jolla varmistaa numeron maksullisuus/ tuloutus jatkossakin.

 

Valitse Länsilinkin palvelunumero laajasta numeropankista

Toisin kuin monilla kilpailijoilla, Länsilinkillä on oma, erittäin laaja ja kattava palvelunumeropankki eli ”palvelunumeroavaruus”, josta yritys voi valita juuri itselleen sopivan, persoonallisen numeron. Länsilinkki hallitsee numeroiden siirrot ja taksoitukset asiakkaiden toiveiden mukaisesti. Länsilinkillä on vuosikymmenten kokemus numeroista ja liittymistä, sekä palvelunumeroiden rakentamisesta yritykselle kuin yritykselle.

Länsilinkki tekee palvelunumeron hankkimisesta helppoa ja sujuvaa. Palvelunumero tulee aina rekisteröidä puhelinoperaattorille. Tämän jälkeen puhelinpalveluntarjoaja antaa yritykselle tietyn palvelunumeron, josta tulee yrityksen puhelinnumero. Voit tehdä tämän jouhevasti Länsilinkin operaattoripalvelun avulla!

Autamme yrityksesi televerkkoon yhden rajapinnan kautta. Näin saat tarvittaessasi useamman teleoperaattorin (Elisa, Telia, DNA) käyttöön. Suurena etuna on se, että yritys saa kaikki veloitukset samalle clearing-laskulle, jolloin yksittäisten laskujen määrät pienenevät ja säästät merkittävästi kuluissa.

Länsilinkin numeropankista helposti:

  • Pelkkä palvelunumero (Esim. 0600-alkuinen) tai
  • Koko vaihdeympäristö (Rakennamme tarvittaessa)
  • ”Avaimet käteen”-ratkaisu: Palvelunumero (0600-80xxxx) sekä ohjaus vastauspisteeseen (TL numero/ Mobiilinumero), ylivuoto asiakkaan valitsemaan numeroon. 

Lue lisää Länsilinkin Palvelunumeroista ja numeroinnista.

 

Palvelunumeron askeleet 1. ja 2.

Palvelunumeron hankkiminen Länsilinkin kautta vaatii vain kaksi askelta. Ensiksi valitaan itselle sopiva numero laajasta palvelunumeroavaruudesta. Numerossa voi olla mukana esimerkiksi yrityksen perustamisvuosi tai jokin muu yritystä kuvaava tärkeä luku. Tämän jälkeen määritellään taksa, jota asiakkaan halutaan maksavan. Taksan voi määritellä täysin itse tai käyttää valmisesimerkkejä.

Palvelunumero helposti:

  1. Valitse itselle sopiva numero

       Länsilinkin palvelunumeroavaruus on täynnä numeroita, joista voit itse valita juuri sinulle sopivan numeron.

       Esim. 0600 80x xxx

  1. Määrittele taksa

       Määrittele itse taksa, jota asiakas puhelusta maksaa.

       Esim. 20 snt/min, 40 snt/min, 60snt/min, 80snt/min, 1€/min (sis. Alv 24 %)

Varaa tästä ilmainen kartoitus ja keskustellaan lisää!