Mobiilivaihde eli yrityspuhelinjärjestelmä on suunniteltu virtaviivaistamaan viestintää ammattiympäristössä. IP-teknologia on mahdollistanut edistyneempien ominaisuuksien sisällyttämisen näihin järjestelmiin, kuten puheluiden hallintaan ja nykyaikaisiin viestintäratkaisuihin. Yrityspuhelinjärjestelmä voi parantaa huomattavasti tehokkuutta niin isoissa kuin pienissäkin yrityksissä.
Yritysten puhelinjärjestelmät ovat muuttuneet viime vuosina, ja ne ovat kehittyneet keskeisistä puhelinjärjestelmistä pilvipohjaisiin yksityisiin puhelinvaihteisiin (PBX).
Vaikka yritysten puhelinjärjestelmät ovat muuttuneet ja kehittyneet ajan myötä, yksi ensimmäisistä suurista edistysaskeleista oli käyttäjien mahdollisuus muodostaa yhteys muihin pöytäpuhelimiin ilman, että heidän tarvitsee luottaa operaattoriin tai vaihteeseen. PBX-järjestelmät voivat nyt yhdistää nykyaikaiset SIP (session Initiation Protocol) ja IP-puhelimet, jotka tunnetaan myös nimellä VoIP-järjestelmät.
Kehittyneet ominaisuudet nykyaikaisissa viestintäjärjestelmissä ylittävät perinteisen yksityisen puhelinkeskuksen puhelinjärjestelmän. Yhteistyö, asiakaspalvelu ja etätyö on nyt helpompaa ja tehokkaampaa yhtenäisen viestinnän ja huipputeknologian, kuten videoneuvottelujen, ansiosta.
Mitkä ovat erityyppiset toimistopuhelinjärjestelmätekniikat ja niiden edut?
Monet nykyaikaiset toimistopuhelinjärjestelmät käyttävät IP- (Internet Protocol) -viestintää, joka perustuu lähiverkkoon tai nopeaan Internet-yhteyteen. Tämän ansiosta sekä isot että pienet yritykset voivat käyttää olemassa olevia puhelin- tai verkkojohtoja.
Toimiston VoIP-järjestelmä, joka käyttää SIP/VoIP-puhelimia, voi muodostaa yhteyden PBX-palvelimeen Internetin kautta, mikä tarjoaa enemmän puhelimen käyttömahdollisuuksia.
Toimistolaajennusten perussarja voi kattaa pienyrityksen tarpeet. Kaikki isot yritykset jäävät kuitenkin paitsi nykyaikaisen viestintäjärjestelmän edistyneistä ominaisuuksista. Tällaiset vaihderatkaisut voivat mahdollistaa paremman asiakaspalvelun ja tehokkaamman yhteistyön työntekijöiden välillä.
Yritys voi odottaa toimintansa virtaviivaistamista ja yleiskustannusten leikkaamista PBX-puhelinjärjestelmän avulla.
Saatat jopa yllättyä kuinka paljon PBX-järjestelmä voi hyödyttää yritystäsi.
Yksi PBX-puhelinjärjestelmän ilmeisimmistä eduista on se, kuinka kustannustehokasta se on yritykselle.
Joten selvitetään, mikä PBX-puhelinjärjestelmä on?
PBX tulee sanoista Private Branch Exchange System, yksityinen puhelinverkko, jota käytetään viestimään yrityksen tai organisaation sisällä. PBX-puhelinjärjestelmän avulla käyttäjät voivat kommunikoida sisäisesti (yrityksen sisällä) ja ulkoisesti (ulkomaailman kanssa) käyttämällä erilaisia viestintäkanavia, kuten Voice over IP (VoIP). Se sisältää myös soitonsiirron, puhepostin, puhelun tallennuksen, interaktiiviset äänivalikot (IVR) ja puhelujonot.
Perinteisiä puhelinlinjoja käyttävillä PBX-järjestelmillä on omat puhelimet, joita ei voida käyttää muiden järjestelmien kanssa. Tämä voi johtaa järjestelmän lukkiutumiseen, jolloin olet jumissa saman PBX:n kanssa, koska sen vaihtaminen vaatisi myös kaikkien puhelimien vaihtamista.
Tekniikka ja aika ovat molemmat muuttaneet kuluttajien tapaan käyttää puhelintoimintaa, ja Mobile PBX:stä on tullut uusi standardi. Mobile PBX -järjestelmä on monipuolinen työkalu, jota voidaan käyttää isännöinti- tai virtuaaliratkaisuna tai laitteistollasi (matkapuhelimillasi) toimivana on-premise-ratkaisuna.
Perinteinen PBX-järjestelmä rajoittaa tyypillisesti ulkopuolisten puhelinlinjojen (runkojohdot) ja sisäisten puhelinlaitteiden tai laajennusten määrää. PBX-järjestelmän käyttäjät jakavat ulkoiset linjat puheluiden soittamista varten.
Miksi valita Länsilinkki matkapuhelinvaihteeksi?
Yrityksesi kasvaessa tarve kehittyneemmille tietoliikennejärjestelmille kasvaa. Länsilinkin matkapuhelinkeskusjärjestelmä on erinomainen valinta yrityksille, jotka tarvitsevat vankan ja monipuolisen puhelinvaihteen. Mitä vielä odotat? Ota yhteyttä jo tänään, niin kerromme lisää miten voimme auttaa yritystäsi.